Sunday, December 27, 2009

Pulau Redang

Kali ni ak nk cerita pasal pulau redang..Semalam adik aku ty, abang pernah x smpai kat Pulau Redang?Aku jawab la, dh sampai tahun lepas..Ak cerita la apa pengalaman ak masa melawat Pulau Redang bersama ngn clasmat ak...Ak x kn lupakn smpai bila2 kenangan nih.. =)

Kitorg bertolak dari Jeti Merang dgn nek bot..Kami n 3 org lecturer En. Jai, En. Marzuki & En. Baharom..Masa awal2 nek bot, semua hepi siap bgaya macam2 masa amik gambo.ak sndiri x kecuali..tp yang paling lawak masa kitorg memancing kat tengah2 laut ramai yg terkulai..korng jgn slah faham terkulai ni bukn mati @ apa2 tp mabuk laut.haha..muntah2 diorng..Pesta mabuk laut ni dimulakan oleh sorang kwan laki dan disertai oleh yang lain2..Ak tgk kesian diorg tp lawak pn ada jugak.haha, jahat btol ak nih..Ak la yg antara berapa kerat yg x mabuk laut, mungkin sebab ada darah nelayan dlm diri ak..Allahyarham datuk ak kejenya nelayan..

Ok dh x nak cerita pasal mabuk laut.Skg ak nk cerita keindahan Pulau Redang ni..Ak sndiri kagum ngn keindahan alam semulajadinya..Pantai, warna airnya, Ya Allah memang sangat cantik..Pasir pantai cukup putih dan dihiasi cengkerang yg b'taburan kat c2..Skg smpai tujuan asal kami ke Pulau Redang, korang cuba teka?

Ya betul, tepat dugaan korg..apa lagi semua dh x sabo nk snorkeling..lepas lecturer kami izinkn kami g snorkeling, semua g serbu pntai, macam x pernah mandi laut plak.hehe..Ni gmbo2 yg ak upload utk tatapan semua..Memang best Pulau Redang ni, jd sapa2 nk g Pulau Redang britaw la ak ek..ak nk join gak.



Air laut yang biru...



Sempat lagi En. Jai tdo ke mbuk laut jugk nih?hehe..



Kemabukan kelautan..



Jom snorkeling!



Pemandangan dr jeti



Oppss



Cantiknya...



Jernihkn airnye

Ni la kisah pengalaman ak semasa di Pulau Redang

0 comments: