Powered By Blogger

Monday, June 14, 2010

Ragam manusia

Entah kenapa dalam diriku mengatakan seseorang itu cuma berpura-pura dengan aku.Adakah dia tidak puas hati dengan aku ataupun memang itu perangainya?Pening kepala apabila difikirkannya.Hairan betul dengan sifat manusia ini.Macam-macam ragam aku aku telah jumpa.Ada yang depan nampak baik tapi di belakang tikam kawan sendiri, ada yang sanggup berkorban untuk orang lain, ada yang asyik cemburu dengan orang lain, tidak kurang juga yang sangat baik hati dan ada juga yang berlandaskan nafsu semata-mata.

Bak kata seorang pesnyarah aku, ilmu yang paling hebat ialah pengalaman."Jangan awak sesekali memandang rendah orang lain kerana luarannya".Itulah antara prinsip yang aku pegang sekarang ini.

Jadi, aku akan cuba berhadapan dengan makhluk Allah ini dengan sebaik mungkin dan harap-harap hal ini tidak membelenggu aku lagi.Insyaallah...

0 comments: