Saturday, April 3, 2010

Panas tapi best!

Minggu lepas,kalau member2 housemate ak sibuk bt lesson plan nk mngajar, ak plak sibuk bt persiapan utk kejohanan sukan utk sekolah ak..Selama 3 hari ak dpt "bercuti" dr bt lesson plan..ye la hari Isnin ada latihan utk perbarisan, hari Selasa dh bermula kejohanan sukan utk sesetengah acara yg ada saringan macam lari pecut 100m & hari Rabu plak kemuncak hari kejohanan..ak dilantik menjadi urusetia rumah kuning bersama-sama guru lain..Tugas ak kena ajar budak2 ni mcamana nk bt berkawad & berjalan utk perbarisan & tlg guru-guru rumah ak bt hiasan utk khemah rumah kuning..Mujur la budak2 ni dh ada asas kawad jd x der la susah sgt utk ak ajarkn diorg.huhu..

tp yg paling x boleh blah, spanjang 3 hari cuaca memang panas..panas mcm air kopi o panas.hehe..mujurlah ada seorang guru ni sponsor air.Air twister ooo.sorang dpt sbotol...memg best dpt minum air sunkist yg msam manis masa tekak tgh kering.huh..Disebabkn hanya ak seorg je cikgu lelaki yg ada dlm rumah kuning(spatutnyer ada lagi seorg tp dia bhg jurugmbar) maka secara automatiknyer ak kena "kerahan tenaga".haha..tp ak x kisah pon sebab sparuh dr prhiasan yg ada utk rumah ak 2 hasil dr idea & kerja tgn ak sndiri.hehe..Maskot rumh ak yang comei tu dtg dr idea ak iaitu Miss Bee.hehe...

Member ak yg lain umme & najah plak jd urusetia rumah merah..Baru ak tahu rupanyer rumah kuning & rumah merah ialah rival sejak dr dulu lagi.haha..tak kira dalam apa jua pertandingan kedua-dua rumah ni akan bersaing nk tunjuk siapa yg paling OTAI..jd utk hari kejohanan rumah merah mengalahkan rumah kuning namun utk juara keseluruhan dimenangi rumah kuning..Kesimpulannyer utk tahun ini rumah kuning la yg paling OTAI.haha..satu lagi masa penyampaian hadiah akan terdengarlah Yeaa!!!Yea!!!Yeaa! dan akhir skali Boo!!...Yea!!! yg pertama utk juara & Boo!! plak utk yg tempat last.macam2 la budak2 ni.. =)

Gambar tak der lagi tp bakal menyusul lepas ni..

0 comments: